Ολοκλήρωση Προγράμματος Erasmus στο Δημοτικό Σχολείο Καλής (2019-2022)

1

 

Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο Καλής κατά τη διάρκεια του Project, «Spring and Respect will comeback» (Η Άνοιξη κι ο Σεβασμός θα επιστρέψουν). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν (6) έξι χώρες (Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία, Λιθουανία, Λετονία και Ελλάδα). Έγιναν συνολικά (5) πέντε μετακινήσεις (2) δύο στην Σικελία, (1) μια στην Πολωνία, (1) μια στην Λιθουανία και (1) μια στην Ρουμανία. Συμμετείχαν (12) εκπαιδευτικοί και (7) μαθητές, σε όλες τις μετακινήσεις ενώ πραγματοποιήθηκαν και (2) διαδικτυακές συναντήσεις με την συμμετοχή (8) οχτώ μαθητών και (2) δύο εκπαιδευτικών

 Από την αρχή του έργου έγιναν πολλές δραστηριότητες πρώτα από όλα δημιουργήθηκε η γωνιά Erasmus, «Spring and Respect will comeback» στο σχολείο μας.

  • Έγιναν δράσεις που αφορούσαν την ανακύκλωση, χαρτιού, πλαστικών και συσσωρευτών στο σχολείο.
  • Επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο ανακύκλωσης στα Γιαννιτσά και είδαμε όλη τη διαδικασία παρασκευής χρήσιμων υλικών από άχρηστα υλικά (ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ).
  • Επισκέφτηκε το σχολείο μας μελισσοκόμος και παρουσίασε στα παιδιά όλη την διαδικασία παραγωγής μελιού, με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, παρασκευάστηκαν εδέσματα με μέλι (παστέλι, μελομακάρονα).
  • Δημιουργήθηκαν εργαστήρια στις αίθουσες των μαθητών, όπου τα παιδιά ασχολήθηκαν με την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της, έγιναν πειράματα που αφορούσαν το λιώσιμο των πάγων. Δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο σχετικό με την οικονομία νερού που μπορεί να γίνει στην οικιακή χρήση. Τα αποτελέσματα της μέτρησης παρουσιαστήκαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου.
  • Στο πλαίσιο δράσεων που αφορούσαν την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε εθελοντική δράση, περιποιήθηκαν και καθάρισαν δημόσια πάρκα και παραμελημένους κοινόχρηστους χώρους.
  • Συλλέχτηκαν πληροφορίες για δέντρα που φυτρώνουν στην περιοχή μας. Πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση από μαθητές στον αύλειο χώρο του σχολείου με δέντρα που επίλεξε η κάθε χώρα που συμμετείχε στο πρόγραμμα.
  • Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών τα παιδιά μετέτρεψαν άχρηστα υλικά σε αντικείμενα τέχνης.
  • Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο υπεύθυνος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας – Γιαννιτσών και τους παρουσίασε «Την Μπάντα της Ανακύκλωσης», μουσικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους όργανα και συμμετείχαν με διαδραστικό τρόπο δημιουργώντας την δική τους μπάντα.
  • Οι μαθητές συζήτησαν για την αιμοδοσία και παρακολούθησαν τη διαδικασία στην Κινητή Μονάδα Αιμοδοσίας στο πρώην Δημαρχείο Καλής. Μίλησαν στους γονείς και στους γείτονές τους για την ανάγκη αιμοδοσίας.
  • Στην αίθουσα της ΣΤ΄ τάξης δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Σεβασμός στις Παραδόσεις» Λαογραφικό Μουσείο με αντικείμενα καθημερινής χρήσης που έφεραν οι μαθητές από τα σπίτια τους.
  • Οι μαθητές διδάχθηκαν στο σχολείο πώς να φτιάχνουν κουραμπιέδες και συγκέντρωσαν παραδοσιακές συνταγές.
  • Κατασκευάστηκαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες με ανακυκλώσιμα υλικά και στάλθηκαν σε όλα τα σχολεία των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Όλοι οι μαθητές έφτιαξαν διαφορετικές κάρτες από επαναχρησιμοποιημένο χαρτί.
  • Οι μαθητές των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας έσπειραν καλλωπιστικά φυτά στον κήπο του σχολείου και τα φρόντιζαν κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου.

4

 

5

 

Τα αποτελέσματα του έργου «Η Άνοιξη και ο Σεβασμός θα επιστρέψουν» στο σχολείο μας.

  • Οι μαθητές προσπάθησαν να μάθουν περισσότερα για τις χώρες των εταίρων, τον πολιτισμό, τις παραδόσεις, τις γλώσσες, τις εθνικές εορτές, τις εικαστικές τέχνες τους, την ιστορία, τις παραδόσεις, το φαγητό κ.ά..
  • Κατά την διάρκεια της επίσκεψης στην Ελλάδα, εκπαιδευτικοί και μαθητές από (5) πέντε χώρες επισκέφτηκαν το Μουσείο Θεσσαλονίκης, της Βεργίνας, της Πέλλας αλλά και όλα τα αξιοθέατα του Νομού μας, Βαρόσι, Καταρράχτες, Λίμνη Άγρα και Λουτρά.
  • Οι μαθητές μας ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για τα παγκόσμια προβλήματα όπως η Φύση, η εξοικονόμηση νερού, η ανακύκλωση και άρχισαν να ενδιαφέρονται για τον εθελοντισμό.
  • Κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων είχαν μια μεγάλη, μοναδική ευκαιρία να δουν άλλες χώρες και να προετοιμάσουν παρουσιάσεις σε κάθε επίσκεψη.
  • Είχαν την εμπειρία να κάνουν μια δημόσια ομιλία μπροστά σε όλους τους μαθητές των σχολείων και τους εταίρους του έργου.
  • Διοργανώθηκαν πολλές σχολικές εκδηλώσεις σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας, τις κλιματικές αλλαγές και συμμετείχαν σε πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus στο σχολείο μας.
  • Συγκέντρωσαν πολλά ανακυκλώσιμα υλικά, πλαστικά καπάκια, χαρτιά, μπαταρίες και σύγκριναν τον καιρό του τώρα με αυτό πριν από πολλά χρόνια ρωτώντας ηλικιωμένους.
  • Δημιουργήθηκαν πολλές αφίσες και διάφορα διακοσμητικά χρήσιμα πράγματα από χρησιμοποιημένα υλικά.
  • Οι μαθητές μας κινητοποιήθηκαν περισσότερο στην εκμάθηση Αγγλικών, κατανοώντας την αναγκαιότητα αυτού του «Κλειδιού» για την επικοινωνία με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς άλλων χωρών. Βελτίωσαν τη γλώσσα και τις δεξιότητες συνεργασίας. Απέκτησαν νέες σχέσεις με συνεργάτες.
  • Είχαν μια μεγάλη ευκαιρία να μείνουν στα σπίτια των οικογενειών των συνεργατών, για να γνωρίσουν καλύτερα τη ζωή τους. Έγιναν πιο επικοινωνιακοί και ανοιχτοί στον κόσμο και έμαθαν πολλά πράγματα για τις ζωές των ανθρώπων άλλων χωρών.
  • Έκαναν τα βήματά τους για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
  • Συνειδητοποίησαν ότι όλοι οι άνθρωποι κάνοντας μικρά – μικρά βήματα, μπορούν να κάνουν πολλά για τον κόσμο μας.

                                                                  Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

                                                                              ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΦΩΤΙΟΣ

2

0

Comments are closed.